katarina
1 omdöme · Medlem sedan juni 2026
Omdömen
- Meliva at Akleja Kvinnoklinik1.0 av 5 hjärtan
Mycket dålig upplevelse av denna klinik. Under mindre än två månader har jag behövt genomgå två försök till operation/ingrepp och fått helt olika besked från olika läkare. Vid första ingreppet fick jag besked att läkaren inte kunde komma åt där hon skulle och att operationen behövde avbrytas. I journalen står även att ingreppet avbröts på grund av svårigheter under operationen. Efter att ha väntat och genomgått ännu ett ingrepp fick jag istället besked att det inte fanns något att ta bort i livmodern. Detta har lämnat mig med många frågor eftersom jag tidigare fått besked om att en polyp fanns. Jag har haft smärta, oro och stor psykisk belastning av hela processen. Att två läkare ger olika besked och att jag som patient lämnas utan tydliga svar är inte acceptabelt. Dessutom så måste man själv be om att få, journal skickad!! Jag förväntade mig trygg vård och tydlig kommunikation, men känner mig istället dåligt bemött och väldigt osäker efter denna upplevelse. Läkarna har varken viljan eller motivation till att prata med pacienten. Efter operationen får man själv leta upp läkaren för att få en förklaring på vad dem har gjort. Innan opraktionen bytter dem ut, två ord med pacieneter. Vart även med om de två gånger, att läkarna säger ett men något helt annat skriv i journalen. Detta är de sjukaste som hänt mig!! Trots att det är privat klinik, fy.
17 juni 2026Läs hela →