Topplistor i Sverige

Hitta de högst betygsatta vårdgivarna i 136 kategorier — sorterade efter riktiga patientomdömen. Välj en kategori för att se topplistor per län och kommun.

Primärvård

Vårdcentraler, husläkare, närakut, vaccination och provtagning.

Psykisk hälsa

Psykolog, psykiatriker, KBT, beroendevård och annan psykisk hälsovård.

Specialistläkare

Specialister inom hud, ögon, kvinnohälsa, hjärta och annat.

Tandvård

Tandläkare, tandhygienister och specialisttandläkare.

Barn & familj

BVC, barnläkare, barnpsykolog och ungdomsmottagning.

Kvinnohälsa

Gynekolog, barnmorska, fertilitet och mammografi.

Hud & estetik

Hudläkare, skönhetskliniker och estetisk behandling.

Hälsotester

Blodprov, hälsokontroll, magnetröntgen och annan diagnostik.

Rehabilitering & terapi

Fysioterapeut, kiropraktor, naprapat och annan rehabilitering.

Äldrevård & omsorg

Hemtjänst, äldreboende, hemsjukvård och LSS-verksamheter.

Sjukhus & akutvård

Sjukhus, akutmottagning, närakut och intensivvård.

Omdömen

Senaste från riktiga patienter

Inloggade användare som delar sin egen upplevelse — vi redigerar aldrig betyg.

  • Magdalena
    1.0 av 5 hjärtan
    Tyvärr samma känsla som Sune. Jättebesviken när jag väl fick komma till centrum för reumatologi. Första besöket var den läkaren rejält försenad, stressad och otrevlig. Hon ville bara bli av med mig och tyckte inte att jag hade reumatism fast jag haft det större delen av livet. Jag blev helt nedtryckt i skorna och åkte hem ledsen och uppgiven. Andra besöket till en annan läkare blev jag också bemött med stor misstänksamhet och jag fick argumentera minst i 20 minuter om mina diagnoser innan hon kollade längre ner i min journal och hittade att jag faktiskt hade diagnostiserad reumatisk sjukdom sedan länge. Då ändrade hon tonläge men förklarade för mig som om jag var ett litet barn att det var inte självklart att få testa sprutor jag bett om och om det inte hjälpte efter prövotiden får jag söka mig någon annan stans. Remisser till provtagning, återbesök har konstant missats så jag måste själv ringa och påminna. besökstid har bokats om och återbesök har blivit 5 min tel möte. Nu har hon glömt återbesökstiden och gått på semester när jag ringde så jag får komma till en ny läkare igen. 3 besök alla till olika läkare, det blir ju ingen som lär känna min sjukdom som är komplex och långvarig. Tack till den underbara sjuksköterska som gick igenom hantering av sprutona. Där fanns värmde och tid utan stress. Jag tycker synd om läkarna som verkar ha så stressigt att de tappar greppet, men det är också synd om oss patienter som tar vår lilla kraft för att ta oss iväg för att få hjälp i en tuff vardag. Det är väl egentligen deras utrymme för patientvård och uppföljning som ska ha en känga.
    Läs hela omdömet
  • katarina
    1.0 av 5 hjärtan
    Mycket dålig upplevelse av denna klinik. Under mindre än två månader har jag behövt genomgå två försök till operation/ingrepp och fått helt olika besked från olika läkare. Vid första ingreppet fick jag besked att läkaren inte kunde komma åt där hon skulle och att operationen behövde avbrytas. I journalen står även att ingreppet avbröts på grund av svårigheter under operationen. Efter att ha väntat och genomgått ännu ett ingrepp fick jag istället besked att det inte fanns något att ta bort i livmodern. Detta har lämnat mig med många frågor eftersom jag tidigare fått besked om att en polyp fanns. Jag har haft smärta, oro och stor psykisk belastning av hela processen. Att två läkare ger olika besked och att jag som patient lämnas utan tydliga svar är inte acceptabelt. Dessutom så måste man själv be om att få, journal skickad!! Jag förväntade mig trygg vård och tydlig kommunikation, men känner mig istället dåligt bemött och väldigt osäker efter denna upplevelse. Läkarna har varken viljan eller motivation till att prata med pacienten. Efter operationen får man själv leta upp läkaren för att få en förklaring på vad dem har gjort. Innan opraktionen bytter dem ut, två ord med pacieneter. Vart även med om de två gånger, att läkarna säger ett men något helt annat skriv i journalen. Detta är de sjukaste som hänt mig!! Trots att det är privat klinik, fy.
    Läs hela omdömet
  • Tage
    1.0 av 5 hjärtan

    behov av tolk då jag samtalar med kvinnan i receptionen

    kvinnan i receptionen pratar väldigt dålig svenska. Jag har svårt att förstå vad hon säger. Det skulle vara önskvärt att kvinnan som skall svara på mina frågor kan prata tydlig svenska. hoppas ni tar till er detta jag böt till alma kliniken från åkermyntan för jag hade hört bra vitts ord om er. Detta är ett problem för mig
    Läs hela omdömet