Län

Vårdgivare i Stockholms län

Jämför 8 099 vårdgivare i 26 kommuner — baserat på omdömen från patienter.

8 099
vårdgivare
26
kommuner

Hittar du inte rätt vårdgivare?

Använd vår sök för att filtrera bland alla vårdgivare i Stockholm efter kategori, betyg och plats.

Sök vårdgivare i Stockholm
Omdömen

Senaste omdömen i Stockholms län

Inloggade användare som delar sin egen upplevelse — vi redigerar aldrig betyg.

  • jacob
    1.0 av 5 hjärtan

    Ignorerar patienter. Över Förskriver mediciner

    Efter första besöket så gick jag på 6 nya mediciner ca 22 tabletter om dagen. Utan kontroller på varken puls blod eller lever funktion. Glatt förskriver starka narkotika-klassade tabletter till allt och alla. Ignorerar patienten och blöder dem på pengar. Han uppmanar även mig att lämna oanvända tabletter direkt till honom istället för till apoteket. Extremt inkompetent nisse.
    Läs hela omdömet
  • Inga
    5.0 av 5 hjärtan

    Snabb, hjälpsam och kunnig mottagning

    Kort väntetid för att komma till första anhalten, där en kunnig person snabbt såg mitt problem och bedömde att jag inte behövde sitta hela dagen på akuten, utan tipsade mig att söka till en annan ögonklinik. Till all lycka fanns det en ledig tid samma eftermiddag på den kliniken och jag fick adekvat hjälp på en gång.
    Läs hela omdömet
  • Lotte
    1.0 av 5 hjärtan

    Bristande kontinuitet och rutiner.

    Personalkontinuitet nom hemtjänst är avgörande för trygghet, kvalitet och möjligheten att bygga relationer med äldre och omsorgsbehövande personer. När många olika medarbetare besöker samma brukare skapar det otrygghet, bristande kännedom om individuella behov och försämrad kvalitet i omsorgen. Det ökar också risken för fall eftersom även de med hög fallrisk själva försöker göra förflyttningar till toalett i rädsla för att mötas av ännu en ny personal. Det ökar också risken för uttorkning och undernäring då de minskar sitt intag för att slippa gå på toaletten, vilket bekräftas av kurator på geriatriken. Samordnare vid Nyckeln uppger till anhöriga att de inte kan uppge vilka eller hur många som ska arbeta med min mamma nästa vecka eller ens nästa dag. Första dagen vi kom från sjukhuset möttes vi av en ström av nya personer, de hade inte heller någon långsiktig planering.Företagets samordnare kan inte heller svara på det. Resultatet är personal som inte kommer, kommer försent för att de åker fel vilket är förståeligt när de kan ha 17 omsorgstagare per dag. Det verkar saknas rutiner och kompetens för att göra schemaläggning eller så kanske använder de en stor andel personal via kortsiktiga konsultavtal. Idag kan dessa tyvärr skrivas per dag med ett par timmars avtal. Samordnaren uppger att de har personalbrist, att semestrar börjat, personal blir sjuka. Jag har efterlyst ett SIP möte inför utskrivning från sjukhuset sedan dag 1, samordning fungerar inte från kommunens sida heller. Jag har erbjudit mig att vara en av de som krävs till dubbelbemanning förr min mamma avseende förflyttningar mm.ä eftersom jag som pedagog är sommarledig och de behöver personal, samordnaren tackar nej. Jag erbjöd kommunen att de som anhörig kan anställa mig, äldrehandläggaren hänvisar till hemsidan, trots att de inte ens kan erbjuda kommunal hemtjänst pga köerna.. Bolaget ingår dessutom i en koncernstruktur där moderbolaget är Elias & Nilsson Holding AB. Mot bakgrund av att verksamheten finansieras med skattemedel anser jag att det finns skäl att granska eventuella ekonomiska flöden mellan hemtjänstbolaget, moderbolaget och eventuella närstående bolag för att säkerställa full transparens och att resurserna används för verksamhetens kärnuppdrag. (hitta.se) Jag anser därför att alla anhöriga behöver be kommunen redovisa: * Hur personalkontinuiteten för Nyckeln Hemtjänst utvecklats över tid. * Hur bolaget presterar jämfört med andra utförare av hemtjänst i kommunen. * Vilka kvalitetsuppföljningar som genomförts. * Hur kommunen följer upp användningen av offentliga medel. * Om kommunen granskat transaktioner mellan bolaget och närstående företag som deras konsultbolag (se Nyckeln hemtjänst på ”Alla bolag”). * Om brukare och anhöriga framfört återkommande synpunkter gällande kontinuitet eller kvalitet. Mot bakgrund av verksamhetens finansiering med skattemedel och dess betydelse för äldreomsorgen anser jag att en fördjupad granskning är motiverad. Var noga med att en äldreomsorgshandläggare inte får er anhörige att göra ett stressat val innan ni tillsammans gått igenom alternativen och välj ett som är kollektivanslutet. Det finns bra personal men får de en chans att göra ett bra jobb? Personalomsorg är nyckeln till god hälsa både hos äldre, personalen och oss anhöriga. Vad motiverar företag och kommuner att hålla människor friska när de får betalt för bevarar omsorgstiölfälle. Vart har äldres rätt till promenader, medhandling och mst lagad på plats tagit vägen. Här gäller dusch 1/gg/v och omsorgsbesök som är 10-20 minuter långa. På den tiden ska en trygg förflyttning ske där min anhörige ska hinna med att träna sig tillbaka till självständighet och ex toalettbesök eller dusch och att uppmuntra självständighet och förflyttningen därifrån . Lunch och middag innebär att värma mat och se till att det äter.
    Läs hela omdömet
  • Laila
    1.0 av 5 hjärtan

    Inte så bra.

    Har väntat i 7 månader på att få en röntgen tid. Om man inte har möjlighet att ta emot patienter meddela gärna detta så att man kan styra om remissen till annan röntgen enhet.
    Läs hela omdömet
  • J
    1.0 av 5 hjärtan

    Obehaglig och otrygg upplevelse

    Tandläkaren lyssnade inte på mig utan sa bara emot mig. Både personligen och vid kontakt var hon otrevlig och aggressiv, samt visade tydligt att de inte ville ha mig som patient. De skulle vara duktiga på tandvårdsrädsla, men det var en väldigt fientlig miljö. Flera regler för hur tandvård ska skötas bröts och dagarna efter besöket mådde jag bara sämre och sämre. Dit går jag aldrig mer.
    Läs hela omdömet
  • Agneta
    5.0 av 5 hjärtan

    Skicklig kvinnlig röntgenläkare

    Tog dessvärre inte hennes namn. Ca 40 år föräldrar födda utanför Sverige. Berättade innan vad som skulle göras. Ta en bit av en misstänkt fläck i lungan. Var så skärrad inför detta. Kände inget under provtagningen. Inget efteråt och inget när bedövningen släppt. Denna datormografiläkare var helt fantastisk! Får ni henne kan ni vara lyckliga. Så skicklig! Måste vara bäst i Stockholmsområdet.
    Läs hela omdömet