Fint bemötande
“Proffsigt och fint bemötande av både läkare & undersköterska! Blev tagen på allvar och en noga undersökning gjordes då jag har ärftlig hjärtsjukdom i familjen. Rekommenderar varmt! 🫀❤️”Läs hela omdömet
Riktiga omdömen från Sveriges patienter — jämför och välj vård som passar dig.
Hitta rätt typ av vårdgivare för dina behov.
Rankade efter riktiga patientomdömen — uppdaterade dagligen.
Vårdgivare i hela Sverige — välj ditt län för att komma igång.
Inloggade användare som delar sin egen upplevelse — vi redigerar aldrig betyg.
“Proffsigt och fint bemötande av både läkare & undersköterska! Blev tagen på allvar och en noga undersökning gjordes då jag har ärftlig hjärtsjukdom i familjen. Rekommenderar varmt! 🫀❤️”Läs hela omdömet
“Efter första besöket så gick jag på 6 nya mediciner ca 22 tabletter om dagen. Utan kontroller på varken puls blod eller lever funktion. Glatt förskriver starka narkotika-klassade tabletter till allt och alla. Ignorerar patienten och blöder dem på pengar. Han uppmanar även mig att lämna oanvända tabletter direkt till honom istället för till apoteket. Extremt inkompetent nisse.”Läs hela omdömet
“Kort väntetid för att komma till första anhalten, där en kunnig person snabbt såg mitt problem och bedömde att jag inte behövde sitta hela dagen på akuten, utan tipsade mig att söka till en annan ögonklinik. Till all lycka fanns det en ledig tid samma eftermiddag på den kliniken och jag fick adekvat hjälp på en gång.”Läs hela omdömet
“Jag blev tyvärr inte nöjd med mitt besök på kliniken. Bemötandet i receptionen upplevdes som ganska avvisande och jag kände mig inte särskilt välkommen. Under besöket upplevde jag att läkaren hade bråttom. Undersökningar genomfördes utan någon tydligare förklaring, och jag fick inte riktigt möjlighet att ställa de frågor jag hade eller beskriva mina besvär i den omfattning jag önskat. Det uppstod även oklarheter kring min remiss, vilket bidrog till ett mindre professionellt intryck. Jag hade också önskat tydligare information kring bokade tider. Visserligen skickas ett sms någon dag före besöket, men ingen kallelse eller annan information skickas ut i samband med bokningen. Det innebär att patienten själv förväntas hålla reda på tiderna, vilket jag upplevde som mindre tydligt än hos andra vårdgivare. Min upplevelse av besöket var därför inte tillräckligt positiv för att jag skulle vilja fortsätta min vård där, och jag valde att gå vidare med en annan ögonklinik.”Läs hela omdömet
“Personalkontinuitet nom hemtjänst är avgörande för trygghet, kvalitet och möjligheten att bygga relationer med äldre och omsorgsbehövande personer. När många olika medarbetare besöker samma brukare skapar det otrygghet, bristande kännedom om individuella behov och försämrad kvalitet i omsorgen. Det ökar också risken för fall eftersom även de med hög fallrisk själva försöker göra förflyttningar till toalett i rädsla för att mötas av ännu en ny personal. Det ökar också risken för uttorkning och undernäring då de minskar sitt intag för att slippa gå på toaletten, vilket bekräftas av kurator på geriatriken. Samordnare vid Nyckeln uppger till anhöriga att de inte kan uppge vilka eller hur många som ska arbeta med min mamma nästa vecka eller ens nästa dag. Första dagen vi kom från sjukhuset möttes vi av en ström av nya personer, de hade inte heller någon långsiktig planering.Företagets samordnare kan inte heller svara på det. Resultatet är personal som inte kommer, kommer försent för att de åker fel vilket är förståeligt när de kan ha 17 omsorgstagare per dag. Det verkar saknas rutiner och kompetens för att göra schemaläggning eller så kanske använder de en stor andel personal via kortsiktiga konsultavtal. Idag kan dessa tyvärr skrivas per dag med ett par timmars avtal. Samordnaren uppger att de har personalbrist, att semestrar börjat, personal blir sjuka. Jag har efterlyst ett SIP möte inför utskrivning från sjukhuset sedan dag 1, samordning fungerar inte från kommunens sida heller. Jag har erbjudit mig att vara en av de som krävs till dubbelbemanning förr min mamma avseende förflyttningar mm.ä eftersom jag som pedagog är sommarledig och de behöver personal, samordnaren tackar nej. Jag erbjöd kommunen att de som anhörig kan anställa mig, äldrehandläggaren hänvisar till hemsidan, trots att de inte ens kan erbjuda kommunal hemtjänst pga köerna.. Bolaget ingår dessutom i en koncernstruktur där moderbolaget är Elias & Nilsson Holding AB. Mot bakgrund av att verksamheten finansieras med skattemedel anser jag att det finns skäl att granska eventuella ekonomiska flöden mellan hemtjänstbolaget, moderbolaget och eventuella närstående bolag för att säkerställa full transparens och att resurserna används för verksamhetens kärnuppdrag. (hitta.se) Jag anser därför att alla anhöriga behöver be kommunen redovisa: * Hur personalkontinuiteten för Nyckeln Hemtjänst utvecklats över tid. * Hur bolaget presterar jämfört med andra utförare av hemtjänst i kommunen. * Vilka kvalitetsuppföljningar som genomförts. * Hur kommunen följer upp användningen av offentliga medel. * Om kommunen granskat transaktioner mellan bolaget och närstående företag som deras konsultbolag (se Nyckeln hemtjänst på ”Alla bolag”). * Om brukare och anhöriga framfört återkommande synpunkter gällande kontinuitet eller kvalitet. Mot bakgrund av verksamhetens finansiering med skattemedel och dess betydelse för äldreomsorgen anser jag att en fördjupad granskning är motiverad. Var noga med att en äldreomsorgshandläggare inte får er anhörige att göra ett stressat val innan ni tillsammans gått igenom alternativen och välj ett som är kollektivanslutet. Det finns bra personal men får de en chans att göra ett bra jobb? Personalomsorg är nyckeln till god hälsa både hos äldre, personalen och oss anhöriga. Vad motiverar företag och kommuner att hålla människor friska när de får betalt för bevarar omsorgstiölfälle. Vart har äldres rätt till promenader, medhandling och mst lagad på plats tagit vägen. Här gäller dusch 1/gg/v och omsorgsbesök som är 10-20 minuter långa. På den tiden ska en trygg förflyttning ske där min anhörige ska hinna med att träna sig tillbaka till självständighet och ex toalettbesök eller dusch och att uppmuntra självständighet och förflyttningen därifrån . Lunch och middag innebär att värma mat och se till att det äter.”Läs hela omdömet
“Ett jävla pack. Kom dit för att få hjälp men fick istället mer problem. Kan du så avgifta dig själv. Har du ett "fungerande liv" med jobb, hem, körkort osv. GÅ INTE DIT!!! Jag vet att det kan kännas hopplöst i ett opiatberoende. Det är ett helvete på jorden. Men jag lovar dig. Om de där rövhålen får klorna i dig så kommer du få mer problem vilket kommer att göra det fan så mycket svårare att hålla dig nykter. Det sista man behöver när man jobbar på att bli frisk är mer problem. Speciellt då ett tungt sinne många gånger är anledningen till att "bruket blir till ett missbruk". Hade jag vetat det jag vet idag så hade jag betalat för buprenorfin eller metadon på apotek gatan och hållt mina bekymmer för mig själv. Det här man ju redan gjort en livstid så varför inte nu. Tänk er för systrar och bröder. Mvh Mårten Doe”Läs hela omdömet
Byggd för patienter — av patienter. Sedan 2024.
Vi tar inte betalt av vårdgivare för synlighet. Topplistorna är rena rankningar — inga sponsrade placeringar.
Varje omdöme är skrivet av en verifierad patient. Vi modererar grovt språk men ändrar aldrig betyg.
Vi viktar nya omdömen tyngre än gamla så betyget speglar dagens verklighet, inte historien.
Så fungerar betygenFör vårdgivare
Aktivera er profil gratis — svara på omdömen, håll informationen rätt och bli vald av fler patienter.
Ditt omdöme tar 30 sekunder att skriva — och hjälper hundratusentals andra patienter att välja rätt klinik eller mottagning.