Patientguiden
Omdöme om
Familjeläkarna Arninge Vårdcentral
Vårdcentral
Täby
1 omdöme
2025-10-07
Man blir helt förvirrad av deras system med Zumego-appen och 1177. De skickar meddelanden både via sms och 1177, där informationen ofta överlappar varandra. I ett meddelande står det att man ska avboka tiden och ringa dem, men samtidigt ligger alla bokningar fortfarande kvar som aktiv. Sedan får man en faktura på 400 kronor för ett uteblivet besök – något de vägrar att diskutera eller visa förståelse för. Det handlar inte om att man uteblir medvetet eller gör detta ofta, utan att det uppstod en gång på grund av förvirrande information och hur information förmedlas från deras sida. Tyvärr kommer vi att byta vårdcentral. Det känns inte värt att stanna kvar, särskilt med tanke på det otrevliga och oprofessionella bemötandet man får – till och med från chefer på avdelningen. Väldigt dålig stil, särskilt när man försöker ta betalt av ensamstående föräldrar som redan har det tufft. ALDRIG MER!
Upplevelsen ägde rum: 7 oktober 2025
Patientguiden
omdömen av vård och omsorg
Patientguiden är Sveriges största omdömesplattform inom vård och omsorg. Här samlas omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare för att stärka patienters möjlighet att göra medvetna val och bidra till en positiv utveckling av svensk sjukvård.
Patientguiden - en tjänst från Aesti.