Patientguiden
Omdöme om
Meliva vårdcentral Mörby
Vårdcentral
Danderyd
1 omdöme
2025-09-23
Appen fungerar inte, går inte att komma i kontakt om ett lättare ärende, fick också en tid där jag skulle bli uppringd men inget samtal kom, detta har hänt 2ggr tidigare. Svar på skickad remiss med önskan om kompletterande provtagning glömdes bort i 3 månader , innan jag av misstag fick reda på att man glömt o kontakta mig. Kontakt togs med mig först efter anmälan till Patientnämden.Efter fler meddelanden o påringning så får jag först till mig att man ringt ggr flera o jag inte svarat, när jag visar mig logg i appen, att inga samtal kommit, backar man på det. Fick också svar på mitt ärende, att remissen som tidigare glömts, hade tyvärr åter glömts, så ärende påbörjat i Nov-24 ff inte kommit i mål,dr nr 2 i ärendet ringer när han har tid. Nu återstår att boka läkartid som finns tillgänglig om 2 månader. Förstår att man har stora utmaningar med uppdraget.Har haft Mörby Kvartersakut som VC i 12 år, inga problem, kan inte nog berömma doktorerna som jobbade o var ägare av MKA. Hoppas problemen på Meliva löses på sikt. Jag kommer dock sikta vidare mot ny VC. Tack
Upplevelsen ägde rum: 22 september 2025
Patientguiden
omdömen av vård och omsorg
Patientguiden är Sveriges största omdömesplattform inom vård och omsorg. Här samlas omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare för att stärka patienters möjlighet att göra medvetna val och bidra till en positiv utveckling av svensk sjukvård.
Patientguiden - en tjänst från Aesti.