Patientguiden
22 omdömen
Företag på Patientguiden får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen.
Totalt 22
Totalt 22
2025-09-21
2025-09-12
Jag känner mig mycket väl omhändertagen av Apex Heart center. Tryggt att bli kallad en gg per år och mycket proffsigt när det gäller undersökningar, både ultraljud och långtidsEKG. Fick också remiss till Östra sjukhuset för ytterligare kontroll av kranskärl mm. Tusen tack
Upplevelsen ägde rum: 11 september 2025
2025-09-12
I maj 2025 blev jag av Carlanderska sjukhuset remitterad till Apex Heart Center för utredning av högt blodtryck och förmaksflimmer. Med kort varsel blev jag inbokad på kliniken för kontakt med specialistläkare. Ett flertal utredningar genomfördes bl.a 24t EKG, 24t blodtryck /puls, arbets-EKG och ultraljudsundersökning av hjärtat samt labbtester. Jag fick ett mycket positivt och förtroendefullt intryck av läkare och behandlingen på kliniken. Apex hjärtläkare bedömde att jag var i behov av pacemaker och ordnade så att jag akut kom in på Sahlgrenskas hjärtintensivavdelning. Där bekräftades behovet av pacemaker pga av konstaterat höggradig AV-block. Jag fick inopererat en pacemaker. Ingreppet gick bra och den fungerar fint. Själv mår jag också alldeles utmärkt. Jag är mycket tacksam för den fina behandling jag fått. Jag kan inte nog berömma Apex förstklassiga insats som ledde till det framgångsrika resultatet. Kontakter och kommunikation fungerade föredömligt. Mycket hög läkarkompetens. En extremt hög tillgänglighet. Sist men inte minst kontinuiteten med samma läkare som levererade en mycket personlig service. Jag uppskattade verkligen den fina omvårdnaden och vill därför ge mina allra bästa rekommendationer till Apex Heart Center.
Upplevelsen ägde rum: 3 september 2025
2025-09-04
När jag kom till er blev jag bemött på ett mycket fint sätt och jag fick även väldigt bra hjälp. Min läkare upptäckte ett fel och tog det på stort allvar, ringde hem till mig direkt efter analys för att uppmana mig att vara försiktig och även hört av sig till min vårdcentral. Tack vare hennes arbete har min cancer upptäckts tidigt och jag fick den hjälp jag behövde. Jag är evigt tacksam till Charleen och alla som arbetar på vården. Önskar er all lycka Med vänliga hälsningar Sami. K
Upplevelsen ägde rum: 28 augusti 2025
2025-08-27
2025-08-21
Jag blev remitterad till er av min vårdcentrals-läkare och han skickade den till er 19 juni och jag fick en tid till er 14 augusti. Snabbt jobbat! Mycket nöjd med info och behandling på plats. Att komma in i lokalerna och mötas av en fin varm miljö och härlig lugn musik var lite som att sitta på ett spa och vänta på en behandling. Hoppas dock inte behöva återkomma till er naturligtvis men vet var ni finns om behovet återkommer. Tack och ha de fint // Annica Markkrona P.S Även bemötandet i telefon har varit toppen de två gånger jag har ringt er.
Upplevelsen ägde rum: 14 augusti 2025
2025-08-14
Mycket bra bemötande. Tydlig information vid undersökningen. Professionell läkare. Lugn miljö i väntrummet
Upplevelsen ägde rum: 14 augusti 2025
2025-08-06
Tycker att dom lyssnade och var noggrann. Kunniga
Upplevelsen ägde rum: 6 augusti 2025
2025-08-05
Jag har länge haft problem med mitt hjärta. Ett förmaksflimmer upptäcktes i samband med ett knäleds byte för 26 år sedan. Jag har sedan dess gått hos kardiolog varje år, men tyvärr har besvären hela tiden förvärrats. Förra sensommaren konstaterades att jag drabbats av hjärtsvikt. Min kondition var nere på noll precis som mitt humör. Jag blev då remittetad till APEX heart Center i Göteborg. Där mötte jag en fantastisk kvinnlig läkare som hade tid för mig. Vilket tyvärr inte är fallet överallt. Hon visade stort intresse för mig och mina problem och gjorde tydligen en perfekt analys och ställde ut rätt medicin. Nu mår jag så enormt mycket bättre och har fått tillbaka massor med livs kvalité och ork. Men det mest fantastiska är att hon två gånger ringt upp mig och frågat hur jag mår Sensationellt ovanligt, har aldrig hänt mig tidigare. Var tillbaka på återbesök idag och fick samma positiva känsla. Vilken omtanke!
Upplevelsen ägde rum: 31 juli 2025
Internmedicinsk verksamhet
Mölndal
Västra Götalands Län
Besöksadress
Vetenskapens Gränd 11, 431 53, Mölndal
Telefon: +4631223077
Webbplats:Besök webbplatsen
Se hela listan
Apex Heart Center Göteborg
5.0
Mölndal
Medicinavdelning
4.8
Borås
Medicinmottagning obesitas Sahlgrenska
4.5
Göteborg
Medicinsk akutvårdsavdelning
4.1
Borås
Internmedicin omfattar utredning och behandling av vuxna med komplexa medicinska tillstånd: hjärta, kärl, lungor, njurar, endokrinologi, infektioner, hematologi, gastro, reumatologi m.m. Arbetet sker tvärprofessionellt med fokus på säker diagnostik, behandling och samordning.
Akutflöde via akutmottagning/medicinsk akutvårdsavdelning (MAVA/IMA) och planerade mottagnings‑/dagvårdsbesök. Samverkan med primärvård och kommunal vård för trygg övergång.
Multisjuklighet och polyfarmaci kräver helhetsbedömning och läkemedelsgenomgång.
Hjärtsvikt, arytmier, ischemisk hjärtsjukdom
KOL/astmaexacerbationer, pneumoni
Diabeteskomplikationer och endokrin rubbning
Njurpåverkan/dehydrering/elektrolytrubbningar
Infektioner/Sepsis
Tromboembolisk sjukdom (DVT/LE)
Anemi/hematologisk rubbning
Autoimmun/reumatisk systemsjukdom
Strukturerade vårdplaner minskar vårdtid och återinläggningar.
Vitalparametrar och NEWS‑score
Blodprover, blodgas och mikrobiologi
EKG, telemetri, bilddiagnostik (röntgen/UL/CT/MR)
POX, syrgas, vätskebalans och nutritionsstatus
Team: läkare, sjuksköterska, undersköterska, farmaceut, dietist, fysio, kurator och arbetsterapeut.
Medicinsk behandling enligt vårdprogram
Icke‑invasivt andningsstöd (HFNC/NIV) på utvalda enheter
Antikoagulation/antibiotika enligt indikation
Palliativa spår vid behov och delat beslutsfattande
Genomgång av interaktioner, njur‑/leverdosering, fallrisk och QT‑påverkan. Minska olämpliga läkemedel. Tydlig hemgångslista och uppföljning.
Vårdplan, epikris, läkemedelslista, kontaktvägar och uppföljningsplan. SIP med kommun/primärvård vid behov. Återkoppling till remittent/VC.
Akut bröstsmärta, svår andnöd, halvsidig svaghet/talsvårigheter, blodiga kräkningar/avföring, hög feber med frossa, medvetandepåverkan – ring 112.
För att utvärdera behandling/diagnos och upptäcka försämring i tid – särskilt vid komplexa tillstånd.
Planen anger ansvar – primärvård, specialistmottagning eller hemsjukvård.
I vissa regioner erbjuds telemonitorering för hjärtsvikt/KOL/diabetes – fråga enheten.
Det är vi som är Patientguiden
Vårt mål är att bidra till en positiv utveckling av svensk sjukvård – genom att samla omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare stärker vi patienternas möjlighet att göra medvetna val.
Patientguiden
omdömen av vård och omsorg
Patientguiden är Sveriges största omdömesplattform inom vård och omsorg. Här samlas omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare för att stärka patienters möjlighet att göra medvetna val och bidra till en positiv utveckling av svensk sjukvård.
Patientguiden - en tjänst från Aesti.