Patientguiden
4 omdömen
Företag på Patientguiden får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen.
Totalt 4
Totalt 4
2025-12-03
Jag har aldrig någonsin haft så många dåliga upplevelser av någon annan enhet än er på Wemind Jackobsberg! Jag har sedan i 1 år tillbaka inte alls känt eller blivit trygg hos er eller med ert bemötande! Detta är inte normalt! Så många klagar på er enhet med er personal och inget ändras!!! Jag mår mer dåligt av ert bemötande än någon annan enhet! Att läkaren slänger på i örat på mig och höjer rösten och förminskar mig är helt sinnessjukt! Hur han suckar i samtalen och inte alls är respektfull är helt sinnes! Fruktansvärt!!!!
Upplevelsen ägde rum: 3 december 2025
2025-11-13
Jag har haft 1 möte och 6 ombokningar sedan Wemind tog över. Sjuk, sjuk, sjuk, sjuk, sjuk, sjuk. Jag blir kontaktad max ett par timmar innan mitt möte vaje gång och de säger att min sköterska är sjuk och min tid behöver bokas om. Jag har alltså då lämnat jobbet för att komma på mitt besök och så blir jag ombokad. SEX GÅNGER. Oacceptabelt.
Upplevelsen ägde rum: 13 november 2025
2025-11-06
Jag har ombokata 5 gånger sedan wemind tog över och jag har hittils haft 1 besök. Jag har fått bokningsmail dagen innan besök med 400kr förseningsavgift om jag inte bokar om inom 24h denna bokning var även över 1 månad tidigare än jag skulle ha det mötet. Sedan bokades jag om 2 gånger till, båda gångerna 1h innan mitt besök. Båda gångerna hade jag redan åkt ifrån jobbet och förlorade därför arbetstid. Vad hände med förseningsavgift för sen ombokning? Nu glömde dem bort att lägga in mitt andra besök om receptförnyelse så min ADHD medicin hinner ta slut innan mitt möte. Capio hade sina problem men wemind än så länge är ett skämt.
Upplevelsen ägde rum: 6 november 2025
2025-10-03
Mottagningen i Jakobsberg är ett skämt. Som patient kan du få dina tider inställda utan någon riktig förklaring, och när det händer blir du inte prioriterad framåt – du blir placerad längst bak i kön igen, som om du aldrig haft en tid från början. Det är som att systemet är byggt för att straffa de som redan blivit drabbade. “Återbudslista” pratar de gärna om, men i praktiken är det bara fantasi. Ingen ringer upp, ingen tar ansvar. Det finns inget verkligt system som ser till att patienter som blivit avbokade får förtur – istället får man börja om från noll varje gång. Och det värsta? Hela bemötandet signalerar att det här är normalt. Att du ska acceptera det. Men hur kan någon tycka att det är rimligt att man ska vänta ännu längre bara för att deras planering eller personal inte håller? Det är ovärdigt, respektlöst och direkt skadligt för patienter som redan mår dåligt. Om du vill bli tagen på allvar, välj en annan vårdgivare. Här riskerar du bara att fastna i ett system där du gång på gång hamnar sist i kön – oavsett hur länge du redan väntat.
Upplevelsen ägde rum: 3 oktober 2025
Vårdgivare
Järfälla
Stockholms Län
Besöksadress
Birgittavägen 4,JÄRFÄLLA
Telefon: +46858004350
Webbplats:Besök webbplatsen
Det är vi som är Patientguiden
Vårt mål är att bidra till en positiv utveckling av svensk sjukvård – genom att samla omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare stärker vi patienternas möjlighet att göra medvetna val.
Patientguiden
omdömen av vård och omsorg
Patientguiden är Sveriges största omdömesplattform inom vård och omsorg. Här samlas omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare för att stärka patienters möjlighet att göra medvetna val och bidra till en positiv utveckling av svensk sjukvård.
Patientguiden - en tjänst från Aesti.