Strålbehandlingsverksamhet

Strålbehandlingen, Onkologiska kliniken

Universitetssjukhuset, Ingång 34, Hiss M, Plan 09, Linköping, Linköping
0.0 av 5 hjärtan
Inga omdömen ännu
Annons

Om mottagningen

Vi ger yttre strålbehandling med linjäracceleratorer samt inre strålbehandling (brachyterapi). Behandling med radioaktiva ämnen (isotoper) ges hos oss.

För vårdgivaren

Representerar du Strålbehandlingen, Onkologiska kliniken?

Aktivera profilen för att svara på omdömen, ladda upp logotyp och hantera informationen som visas för patienter.

  • Gratis
  • Svara på omdömen
  • Egen logotyp
  • Visa upp mottagningen

Inga omdömen ännu

Bli den första att skriva ett om Strålbehandlingen, Onkologiska kliniken.

Skriv omdöme

Praktisk info

Öppettider, telefon-tider och hur du tar dig hit.

Hitta hit

Strålbehandlingen kommer du till via ingång 34. Anmäl dig i receptionen och tag hiss M till plan 09. När du går ut ur hissen tar du till vänster och sitter ner i väntrummet.

Universitetssjukhuset, Ingång 34, Hiss M, Plan 09, Linköping, LinköpingVägbeskrivning i Google Maps

Officiell patient­upplevelse

Källa: Nationell patientenkät från SKR (Sveriges Kommuner och Regioner). Värdet blir högre ju fler patienter som är nöjda. Högsta möjliga värde är 100.

Helhetsbetyg97/ 100
Helhetsintryck
97snitt 91
Emotionellt stöd
94snitt 87
Delaktighet och involvering
91snitt 89
Respekt och bemötande
93snitt 91
Kontinuitet och koordinering
95snitt 89
Information och kunskap
89snitt 86
Tillgänglighet
94snitt 91
Allmän information

Om strålbehandlingsverksamhet

Innehållet nedan är allmän information om kategorin — inte specifikt om vårdgivaren ovan.

Strålbehandling används framför allt för att bota eller lindra cancer. Behandlingen ges inom cancervården, och du kommer dit via remiss.

Vad är strålbehandling?

Strålbehandling ges för att bota en cancersjukdom eller för att lindra symtom. Själva behandlingen gör inte ont, men den kan ge biverkningar, ibland först efter en tid. (Källa: 1177.)

Hur kommer du dit?

Strålbehandling ges inom den onkologiska vården. Du kommer dit via remiss, vanligen som en del av din cancerbehandling. (Källa: 1177.)

Vanliga frågor

Gör strålbehandling ont?
Nej, själva behandlingen gör inte ont, men biverkningar kan förekomma, ibland först efter en tid.
Vad används strålbehandling till?
Främst för att bota eller lindra cancer.
Behöver jag remiss?
Ja, strålbehandling ges inom cancervården och du kommer dit via remiss.