Strålbehandlingen, Onkologiska kliniken
Om mottagningen
Vi ger yttre strålbehandling med linjäracceleratorer samt inre strålbehandling (brachyterapi). Behandling med radioaktiva ämnen (isotoper) ges hos oss.
Representerar du Strålbehandlingen, Onkologiska kliniken?
Aktivera profilen för att svara på omdömen, ladda upp logotyp och hantera informationen som visas för patienter.
- Gratis
- Svara på omdömen
- Egen logotyp
- Visa upp mottagningen
Inga omdömen ännu
Bli den första att skriva ett om Strålbehandlingen, Onkologiska kliniken.
Skriv omdömeAndra tittade också på
Liknande vårdgivare i samma område
- Onkologimottagning strålbehandling LundLund3,33.3 av 5 hjärtan· 1 omdöme
- Cancercentrum VästerbottenVästerbottens LänInga omdömen ännu
- Dagvård Brachybehandling Solna, Karolinska UniversitetssjukhusetStockholms LänInga omdömen ännu
- Dagvård Strålbehandling Solna, Karolinska UniversitetssjukhusetStockholms LänInga omdömen ännu
Praktisk info
Öppettider, telefon-tider och hur du tar dig hit.
Hitta hit
Strålbehandlingen kommer du till via ingång 34. Anmäl dig i receptionen och tag hiss M till plan 09. När du går ut ur hissen tar du till vänster och sitter ner i väntrummet.
Officiell patientupplevelse
Källa: Nationell patientenkät från SKR (Sveriges Kommuner och Regioner). Värdet blir högre ju fler patienter som är nöjda. Högsta möjliga värde är 100.
- Helhetsintryck
- 97snitt 91
- Emotionellt stöd
- 94snitt 87
- Delaktighet och involvering
- 91snitt 89
- Respekt och bemötande
- 93snitt 91
- Kontinuitet och koordinering
- 95snitt 89
- Information och kunskap
- 89snitt 86
- Tillgänglighet
- 94snitt 91
Om strålbehandlingsverksamhet
Innehållet nedan är allmän information om kategorin — inte specifikt om vårdgivaren ovan.
Strålbehandling används framför allt för att bota eller lindra cancer. Behandlingen ges inom cancervården, och du kommer dit via remiss.
Vad är strålbehandling?
Strålbehandling ges för att bota en cancersjukdom eller för att lindra symtom. Själva behandlingen gör inte ont, men den kan ge biverkningar, ibland först efter en tid. (Källa: 1177.)
Hur kommer du dit?
Strålbehandling ges inom den onkologiska vården. Du kommer dit via remiss, vanligen som en del av din cancerbehandling. (Källa: 1177.)
Vanliga frågor
- Gör strålbehandling ont?
- Nej, själva behandlingen gör inte ont, men biverkningar kan förekomma, ibland först efter en tid.
- Vad används strålbehandling till?
- Främst för att bota eller lindra cancer.
- Behöver jag remiss?
- Ja, strålbehandling ges inom cancervården och du kommer dit via remiss.