← Tillbaka till Smärtrehabiliteringsmottagning Lund
1,01.0 av 5 hjärtan

Feldiagnoser och total inkompetens

Av FNordeo · 22 juni 2026
Hade jag kunnat sätta NOLL STJÄRNOR hade jag gjort det! Ett av mina värsta misstag någonsin att tjata mig till en undersökning hit. Om ni funderar att be om remiss hit - Tänk om, tänk rätt. Trots min läkares uppfattning och varningar om att arbetet inte utförts kompetent gällande tidigare patienter, önskade jag remiss. Det var i ren desperation efter arbetsolycka med omfattande smärttillstånd som inte gav med sig. Skadad efter arbetsolycka, bicepssenor, biceps, sena underarm, armbåge, axel, avsliten nedre bröstmuskel, skada hand. Konstant hög värk, ingen direkt hjälp av värktabletter, ej heller mot nervsmärta ( utöver minimal förbättring, knappt påvisbar) tillhörande stor sömnbrist pga smärta. Tjatade mig som sagt till utvärdering av Smärtrehab Lund - efter 4 avslag. Efter stor undersökning konstateras "frozen shoulder"! Jag har 16 st vårdpersonal inkl ort. expert som totalt motsäger den "diagnosen". Utöver det hävdar vårdpersonal givetvis att jag aldrig haft detta. Min uppfattning är att de krystade fram den enklaste, mest ologiska slutsatsen för att kunna skriva något, inte pga faktisk utredning med rimlig diagnos. Ringt 8 samtal, EN återkoppling... De vägrar omvärdera sin sk "utvärdering". Total pajasvarning. Ännu värre är de långtgående konsekvenserna det orsakat med Försäkringskassan. FK är vad det är idag - de vrider allt mot försäkrad för att ge avslag oavsett hur fel det är.. Så konstanta avslag på inkompetent utredning är resultatet trots totalt motbevisande avslag. Jag kan absolut inte rekommendera. TVÄRTOM - Tänk er om innan ni begär remiss. Inkompetent, usel utredning, felaktig diagnos, total ovilja att erkänna fel eller föra dialog.