← Tillbaka till Avdelning 2B Kirurgi Hallands sjukhus Varberg
1,01.0 av 5 hjärtan

Ständiga fel och empatilöshet

Av Klas · 22 juni 2026
Gällande avdelning 2B kirurgi så påminde det mesta om teveserien "The office". Absolut ingenting blev någonsin rätt under tiden när min pappa vårdades där. Den sociala inkompetensen var förbluffande – och utbredd. Ingen information gick vidare till andra medarbetare utan att bli helt och hållet fel på vägen. Patienter serverades glatt saker som de förklarat sig vara allergiska emot. Dessutom var uppblåstheten hos läkaren Carl Whats-His-Face utan motstycke, han gör sig – om något – bäst för en tjänst bakom kulisserna, på betryggande avstånd från allt och alla med hjärtslag. Har ni möjlighet att undvika detta sorgliga skämt till avdelning så rekommenderar jag att ni gör det. Allt som kräva kirurgi bör (om det är möjligt) inträffa på annan ort.