Stäng förlossningen här
“Föd inte här, du får inte vården du har rätt till, ingen smärtlindring och de informerar inte dig ordentligt om ingrepp de gör. Sedan görs slarvfel som kan ta livet av ditt barn.”Läs hela omdömet
Förlossningsvården tar emot dig när det är dags att föda. Oftast vill förlossningsavdelningen att du ringer innan du åker in, så att en barnmorska kan ge råd om när det är dags. Här går vi igenom när du ska åka in.
Patientguidens betyg är ett sammanvägt mått som tar hänsyn till både stjärnbetyg, antal omdömen och hur aktuella de är. Nya omdömen väger något tyngre än gamla. Vårdgivare med få omdömen får en mer balanserad placering tills fler patienter delat sin upplevelse.
Vi tar inte emot betalning för bättre placering. Alla rangordningar är organiska och uppdateras automatiskt när nya omdömen publiceras.
Inloggade användare som delar sin egen upplevelse — vi redigerar aldrig betyg.
“Föd inte här, du får inte vården du har rätt till, ingen smärtlindring och de informerar inte dig ordentligt om ingrepp de gör. Sedan görs slarvfel som kan ta livet av ditt barn.”Läs hela omdömet
“Sämst min sambo blev infekterat och till slutet blev det akut operation pga hög tryck på avdelningen.”Läs hela omdömet
“Be om expertis och hjälp av senior i god tid. Kontrollera status på mig, och bebis som inte var fixerat och isf göra en rotation i god tid. Slippa infektion och akutsnitt. Samt glöm inte att skicka remiss till kurator efteråt. Två månaders väntan hade kunnat bidra till svår mentalhälsa”Läs hela omdömet
“.”Läs hela omdömet
“Vi hade en trygg planering inför förlossningen och jag fick ha med de stödpersoner som jag önskade. Trots att det blev ett tufft slut så höll de mig alltid delaktig och nära mitt barn även när det var kritiskt. Atmosfären var alltid behaglig. Det enda som kan ge det lite minus var en bm som vägrade ge mig en pool för att det inte orkades med, men dagen därpå fixade en annan bm och stud det, och det var det ljuvligaste någonsin! Och värkarbetet tog fart rejält då. Detta var mitt fjärde barn. Om det någonsin skulle bli ett barn till så skulle jag definitivt välja denna FL igen.”Läs hela omdömet
Förlossningsvården tar emot dig när det är dags att föda. Oftast vill förlossningsavdelningen att du ringer innan du åker in, så att en barnmorska kan ge råd om när det är dags. Här går vi igenom när du ska åka in.
Oftast vill förlossningsavdelningarna att du ringer innan du kommer. Du kan alltid ringa och rådgöra med en barnmorska om när det är dags att åka in. (Källa: 1177.)
Det brukar vara dags när värkarna är upp emot en minut långa och kommer regelbundet, ungefär tre till fyra värkar inom tio minuter. Åk också in vid vattenavgång (direkt om vattnet är missfärgat och luktar illa), vid blödning, eller om det gör ont hela tiden utan paus mellan värkarna. (Källa: 1177.)
Under graviditeten följs du av barnmorskemottagningen (mödravården). Betygen på Patientguiden bygger på omdömen från patienter, inte på verksamhetens marknadsföring, och sponsrade placeringar är alltid tydligt märkta.
Se topplistan för förlossningsavdelning i ditt län.
Patientguiden är en oberoende plattform för vårdomdömen — vi ägs inte av någon vårdgivare eller region. Varje omdöme från ett riktigt besök bidrar till en mer transparent vård och hjälper fler patienter att hitta rätt.