Län

Vårdgivare i Västmanlands län

Jämför 1 150 vårdgivare i 10 kommuner — baserat på omdömen från patienter.

1 150
vårdgivare
10
kommuner

Hittar du inte rätt vårdgivare?

Använd vår sök för att filtrera bland alla vårdgivare i Västmanland efter kategori, betyg och plats.

Sök vårdgivare i Västmanland
Omdömen

Senaste omdömen i Västmanlands län

Inloggade användare som delar sin egen upplevelse — vi redigerar aldrig betyg.

  • TH
    1.0 av 5 hjärtan

    man får inte den vård ens läkare skickat remiss för

    Söker ni hit i tron att ni ska få smärtrehab sök hellre till någon annan klinik , visst personalen verkar trevlig o sv men det enda du erbjuds som ska lösa den kroniksa smärta du sökt hit för är en digital smärtskola som dom verkar tro löser åratal av smärta och man söker ju hit efter att man provat i princip all typer rehab som finns innan, viljan att verkligen hjälpa det som sjukvården är till för den skiner med sin frånvaro här.
    Läs hela omdömet
  • Rolf
    1.0 av 5 hjärtan

    Förödande beslut av läkare

    Till Överförmyndarnämnden i Köping För kännedom till avd 93 Hej! Jag har ansökt om att få bli entledigad från mitt uppdrag som förvaltare åt akt 9365. Tyvärr måste jag meddela att det inte går att fullfölja vissa delar av mitt uppdrag tills en ny förvaltare kan ta vid. Min huvudman är svårt psykiskt sjuk och är nu inne i en manisk och psykotisk period där han är helt oberäknelig och omöjlig att ha att göra med. Psykvården i Västerås släppte ut honom efter någon dags inläggning men släppte honom morgonen efter. Han springer nu runt i Kolsva och beter sig besynnerligt överallt. Hans förra förvaltare blev fysiskt angripen vid flera tillfällen. Han slog sönder hennes TV och rutan på hennes bil. Han har nu börjat trakassera mig och min familj. Han har kommit till mitt hem tre gånger vid olika tider. I morse ringde han på dörren klockan 05:13 på morgonen och ofredade min dotter som öppnande dörren. När han senare på förmiddagen kom tillbaka ringde han först på dörren och krävde mig på pengar eftersom han ville ha pengar till en vejp. Jag förklarade för honom att jag inte hade några pengar åt honom hemma och att hans konto nu nästan är slut för månaden. Jag har varit tvungen att beställa en ny mobil åt honom eftersom han återigen tappat bort sin någonstans. När han behöver pengar till droger säljer han sina saker och vill sedan att man köper nytt åt honom. När jag stängde dörren började han slå mot verandafönstret med en termos. Jag gick då ut och anklagade honom för skadegörelse. Han var så berusad att han till slut ramlade ner från trappan och jag skrek åt honom att han inte får besöka mitt hem igen. Jag vågar heller inte besöka hans hem eftersom han är beväpnad med kniv. I hallen ligger en stor kökskniv som han förmodligen kan använda mot dem som ringer på. När jag i dag gick förbi hans lägenhet stod han på balkongen o skrek och tjoade åt de lekande barnen nedanför och uppmanade dem att kasta upp saker till honom. Sedan satte han sin radio på högsta volym och sprang fram och tillbaka på balkongen för att få kontakt med barnen nedanför. Denne person är farlig och bör vara inlåst på en sluten avdelning. Det är obegripligt att läkare kan skriva ut en så pass sjuk individ. Därför kan jag således inte fullfölja mina åligganden i alla avseenden utan måste begränsa mig till att sköta hans ekonomi. Att sörja för person är alltför stort risktagande och jag anser mig inte skyldig att behöva riskera mitt liv och min familjs välbefinnande för att bistå denne person som jag aningslöst tagit på mig. Ex officio Rolf Tylstedt Jurist
    Läs hela omdömet
  • Carola
    4.0 av 5 hjärtan

    Få dåliga läkare

    De allra flesta läkare jag har haft här är så bra, de förklarar och är sakliga och de lyssnar. Jag har under mina 15ish år här bara träffat på två sämre läkare av säkert 10tal jag träffat för mig själv och mina barn, en har slutat, den andra är dock där nu. De är duktiga på att ta blodprov också.
    Läs hela omdömet
  • Johannes
    1.0 av 5 hjärtan

    Bedrövligt!

    Har i stort sett aldrig behövt vård tidigare förräns nu och om detta är vården man får när man blir sjuk så kan man lika gärna hoppa från en bro. Det värsta jag varit med om. Ingen återkoppling fastän dom säger att dom ska återkomma. Ringer och ringer för att få träffa läkare men de vill att skickar bilder istället.
    Läs hela omdömet
  • Anne
    1.0 av 5 hjärtan

    Sökte för en ev propp i benet

    Hade tecken av en ev propp i benet, hade nyligen gått igenom en stor operation. Bads bara att ta av skor o strumpor o sitta på en säng. Stod en bit ifrån o tittade. Sa ingen fara efter jag fått några frågor. Tittade inte på benen alls, inga byxor drogs upp. Verkade helt ointresserad. Har släkt som gått dit regelbundet o fick ny läkare varje gång (en del med dålig svenska,) o det krånglade hela tiden med mediciner. Åbågen bort bytta. Inte värt och gå till längre!
    Läs hela omdömet
  • Pekka
    5.0 av 5 hjärtan

    Fantastisk personal!

    Min mor fick en stroke och på det en Hjärtinfarkt. Hamnade efter en rundresa på diverse sjukhus, på Bergslagssjukhusets Avdelning 1. Blev väl mottagen av personalen, väl omhändertagen och vi anhöriga/vänner som kom på besök fick ett trevligt bemötande. Tack alla på Avdelning 1 !
    Läs hela omdömet